vrijdag 17 juli 2015

Fly little wing

In januari kocht ik een prachtig stofje van satijnkatoen en ik wist al dat het een jurk zou worden dat ik zou dragen op het huwelijk van mijn broer... De eerste keer (en voorlopig ook nog steeds enige keer) dat ik online een stofje kocht. Mijn aandacht werd meteen getrokken door de de mooie kleur en de overgang naar het wit. Maar ook door de mooie libellen in mooie kleurschakeringen en prints.

Het stofje was niet goedkoop en ik ging bij de keuze van het patroon niet alleen rekening moeten houden met wat ik graag zie en wat me flatteert, maar vooral met het paneelstof, zorgen dat ik zo min mogelijk zou moeten knippen en naaien in het mooie stof. Maandenlang twijfelen, denken dat ik het juiste patroon had, maar toch weer verder zoeken... Juli kwam steeds dichterbij...

Uiteindelijk viel mijn oog op de veelzijdige maar eenvoudige jurk uit de Knipmode 3/2015, waarbij het voorpand uit één deel bestaat met figuurnaden die van de taille schuin omhoog naar de borst lopen. De halslijn vond ik ook erg mooi en liet deze stof dan ook ten volle uitkomen.

De mouwtjes liet ik weg en daarvoor paste ik de armsgaten wat aan zodat deze niet zouden openstaan. De jurk werd ook een behoorlijk stuk korter omdat ik maar 1m57 ben dus er kwam wat knip- en plakwerk aan te pas, de split moest dan ook wat korter om niet tot net onder mijn billen te komen. De kladversie was al goed, maar ik besliste toch om de rok een beetje naar binnen te laten lopen wat ik bij mezelf vaak net iets mooier vind dan een rechte rok.

Ik kocht nog een mooie sjaal (S.Oliver) in de solden en had al schoenen met de perfecte kleur. Roze oogschaduw en een dun zilver lijntje en ten slotte dieproze lipstick zorgden voor de finishing touch.




8 opmerkingen:

  1. man, zeg.... mijn mond valt open! Zo vrouwelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Dat had ik ook toen ik het stofje tegenkwam! Lang geduurd eer ik durfde knippen maar zo blij dat ik doorgezet heb :)

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Hier zou ik meer foto's van willen zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :D

      Dan zal ik na onze vakantie mijn man nog eens vragen om fotograaf te spelen want we hebben maar gauw gauw een paar foto's getrokken voor we moesten vertrekken en ik sta al niet zo graag model ;)

      Verwijderen
  4. zeker heel heel erg mooi geworden.
    en staat je goed.
    Patroon goed gekozen want de stof komt echt mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lang gezocht naar het perfecte patroon, maar uiteindelijk heel blij dat ik mijn tijd genomen heb!

      Verwijderen
    2. Dankjewel, lang gezocht naar het perfecte patroon, maar uiteindelijk heel blij dat ik mijn tijd genomen heb!

      Verwijderen