donderdag 9 juli 2015

Van rolzoom tot golvend zoompje (met de overlock)

Een golvend zoompje kan zo leuk zijn om meisjes- (of dames-) kleding mee af te werken, maar hoe pak je dit nu precies aan? Blijkbaar is er wel vraag naar een duidelijke uitleg hiervoor, dus combineer ik even met de uitleg voor een gewone rolzoom die je kan gebruiken voor een mooie afwerking bij dunne, soepele stoffen en tricot. Ziehier, een simpele tutorial om dit voor elkaar te krijgen met je overlock.


Stap 1: verwijder je linkernaald en de bijhorende klos

 (als je enkel je draad verwijdert en niet de naald krijg je gaatjes in de stof)


Stap 2: Verwijder de steekpositievinger (voor de Baby lock Imagine zet je de steeklengteknop voorbij de 0 op het zwarte gedeelte)

Hier zie je links de steekpositievinger nog staan, rechts niet meer.


Stap 3: pas je instellingen aan

1. Steeklengte op R of op 1
2. Draadspanning normaal
(Voor de Imagine steekkeuzeknop op C voor een vlakke rolzoom, op D voor een omgeslagen rolzoom)



Nu moet je gaan kiezen of je voor de gewone rolzoom of de golvende zoom gaat!


Optie 1: rolzoom

Alles staat klaar, tenzij je met de Imagine werkt. Probeer wel nog eerst op een restje of je differentieel transport aangepast moet worden. Als je stof de neiging heeft om te golven en niet mooi plat blijft zet je je differentieel transport beetje bij beetje hoger tot je het gewenste effect hebt. Denk eraan dat je hier niet aan je stof mag trekken!

Bij de Baby Lock Imagine kies je nog eerst of je voor de vlakke rolzoom (steekkeuzeknop C) of de omgeslagen rolzoom gaat (steekkeuzeknop D). 


Optie 2: golvende rolzoom

Een golvende rolzoom maak je met rekbare stof. Je gebruikt dezelfde instellingen als bij een gewone rolzoom, behalve het differentieel transport. Het differentieel transport zet je helemaal naar beneden wat ervoor zal zorgen dat je stof niet vlak blijft. Verder rek je de stof uit vooraleer ze onder de persvoet komt en blijf je rekken tot je klaar bent. Kijk eens wat een mooi resultaat!


Ik hoop dat jullie hiermee de mooiste rolzomen en golvende zomen kunnen maken! Veel succes!



Opgelet! Kan je geen reactie plaatsen, dan kan dit je waarschijnlijk helpen! 





24 opmerkingen:

  1. Ja leuke afwerking is dat van kleding gebruik het ook heel vaak.
    Ik heb een bernina daar kan het ook mee..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk om alle mogelijkheden uit te proberen :)

      Verwijderen
    2. Hoe stel jij je Bernina in? Ik ben benieuwd, ik moet wel aan de stof trekken.
      Cilla.

      Verwijderen
    3. Quero agradecer ao Sr. Dalton, dos empréstimos para diamantes, por ter me concedido um empréstimo no valor de 43000 euros. Tenho sido enganado por várias tentativas de obter um empréstimo. até que quis dizer Dalton, que me deu um empréstimo. se você precisa de um empréstimo legítimo hoje, evite ser enganado e entre em contato com os empréstimos de diamantes por e-mail: diamondloans24@yahoo.com whatsapp: +16613814014

      Verwijderen
    4. Quero agradecer ao Sr. Dalton, dos empréstimos para diamantes, por ter me concedido um empréstimo no valor de 43000 euros. Tenho sido enganado por várias tentativas de obter um empréstimo. até que quis dizer Dalton, que me deu um empréstimo. se você precisa de um empréstimo legítimo hoje, evite ser enganado e entre em contato com os empréstimos de diamantes por email diamondloans24@yahoo.com whatsapp: +16613814014

      Verwijderen
  2. merci om die link te delen - nu ga ik dit eens testen op mijn Solis Jurk nummer 7 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een rolzoom op mijn overlocker , bedankt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Duidelijk ;-) maar volgens mij werkt de link in je bericht niet. Ik zocht even op de site waarnaar je verwees en dit is volgens mij de juiste link: http://www.madebymalou.nl/ik-kan-geen-reactie-achterlaten-op/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb sinds 2 weken een babylock machine. Nu wil ik het kerstjurkje voor mijn kleindochter met een rolzoom afwerken. Hij is al helemaal genaaid. Hoe werk je nu het begin en eind af? (Ik maak nu dus rond)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als je helemaal rond bent, ga je één steek van het stof af. Zet je voetje omhoog, trek je stof een beetje weg en draai het om (de onderkant bovenleggen) en leg het net voor je naald. Let het stof zo dat de mesjes niets van je stof gaan snijden. Lock nog een klein stukje over de gemaakte rolzoom en laat dan het stiksel van de zoom afgaan. Afknippen en klaar!

      Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo! Succes ermee!

      Verwijderen
    2. Ga het morgen uitproberen op een proeflapje. Zou jammer zijn als de mooie jurk niet goed afgewerkt wordt. Dank voor de snelle reactie.

      Verwijderen
  6. Hé jongens, ik ben vandaag super opgewonden. Ik zag opmerkingen van mensen die al een lening van LAPO M-F hadden gekregen en toen besloot ik een aanvraag in te dienen op basis van populaire aanbevelingen en nog maar een paar uur geleden bevestigde ik een totaalbedrag van 50.000 euro op mijn rekening. Dit is echt geweldig nieuws en ik adviseer iedereen die een echte lening nodig heeft om zich aan te melden via hun e-mail: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben zo opgewonden vandaag. Ik heb opmerkingen gezien van mensen die al een lening van jude_benson finance hadden gekregen, dus besloot ik om een aanvraag in te dienen op basis van populaire aanbevelingen en slechts een paar uur geleden bevestigde ik een totaalbedrag van 10.500 euro op mijn rekening. Dit is echt geweldig nieuws en ik adviseer iedereen die een echte lening nodig heeft om een aanvraag in te dienen via hun e-mail:judebensonfinanace@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede dag, ik ben nu zo blij omdat ik vandaag mijn lening van € 29.000 heb gekregen van dit goede bedrijf LAPO na verschillende oplichting van verschillende cheaters, je kunt ook contact met hen opnemen als je een snelle lening nodig hebt, neem nu contact met hen op via deze e-mail: lapofunding960@gmail .com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil de heer Peter Loan in Hours heel erg bedanken. Ik was het slachtoffer van oplichterij, maar toen ik een bericht zag over een lening over hoe een vrouw met drie kinderen een lening kreeg van de heer Peter Loan in Hours bedrijf, ik was overweldigd. Ik heb zojuist mijn lening goedgekeurd op 10 september 2021 en mijn lening ontvangen op 11 september 2021. Als u zich in een financiële crisis bevindt, aarzel dan niet om contact op te nemen met deze particuliere geldschieter die een lening verstrekt tegen een rente van 2% over de hele wereld. Krijg uw legitieme lening bij de Quick Loan in Hours-aanbieding en stop met het verspillen van tijd met valse kredietverstrekkers. Neem nu contact met hen op via e-mailadres peterhelps01@outlook.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. echt, ik wil LAPO-microfinanciering waarderen voor het geven van een lening van € 19.000 om voor mijn zieke kind te zorgen. als u een dringende lening nodig heeft, vermijd dan fraude door nepgeldschieters en solliciteer via een e-mail van het echte leningbedrijf lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo
    Ik wil dat je weet dat we gerenommeerde hackers zijn die met succes lege ATM-kaarten hebben gehackt die geld kunnen opnemen bij elke geldautomaat waar ook ter wereld. Dit werd mogelijk gemaakt door nieuwe software genaamd "TYUPKIN", die is uitgevonden door mijn team van technische hackers. Nadat we deze kaart hebben ontwikkeld, verspreiden we deze om het leven van mensen te verbeteren en hen een betere levensstandaard te geven. Deze kaarten waren geladen met $ 600.000 USD per stuk en we hebben een beperkte voorraad. Deze kaarten zijn van jou als je voldoet aan de criteria die erin staan. Neem contact met mij op via darkerwebcoinbase@gmail.com om door te gaan met de levering van deze gehackte ATM-kaart

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo

    Heb je een lening nodig? Hoeveel heeft u nodig en hoe lang duurt het voordat ik dit bedrag terugkrijg?

    Wachtend om u te lezen op het volgende adres als uw verzoek echt serieus is:

    e-mail: jopie.mandemakers@financier.com

    WhatsApp: +31687941330

    Met vriendelijke groeten


    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo

    Heb je een lening nodig? Hoeveel heeft u nodig en hoe lang duurt het voordat ik dit bedrag terugkrijg?

    Wachtend om u te lezen op het volgende adres als uw verzoek echt serieus is:

    e-mail: jopie.mandemakers@financier.com

    WhatsApp: +31687941330

    Met vriendelijke groeten


    Leningaanbod tussen serieuze en snelle individuen in 48 uur

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I am happy today, thanks Lapo Micro Finance for giving me a loan. I was deceived several times trying to get a loan until I came across Lapo Micro Finance who provided me with a loan worth $ 23,000 to care for my sick child. If you need a real lender today contact Lapo .Contact email: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo,

    Lening getuigenis tussen individu

    Ik geloofde niet langer in het lenen van geld omdat alle banken mijn dossier hadden afgewezen; ik stond inderdaad bij mijn bank. Maar op een dag raadde een vriend me aan bij een particuliere geldschieter wiens e-mail ze me gaf. Ik heb het met hem geprobeerd door hem een ?? e-mail te sturen en het werkte. Ik had de juiste persoon een eerlijke particuliere geldschieter waar ik al jaren naar op zoek was. Ik kreeg mijn lening van € 95.000 tegen een tarief van 3% waardoor ik op dit moment goed kan leven en ik betaal regelmatig mijn maandelijkse betalingen. U kunt bij hem terecht als u om verschillende persoonlijke redenen een lening nodig heeft. hij nam geen dossierkosten of notariskosten … enz. Twee van mijn collega's ontvingen ook zonder enige moeite leningen.

    Hier is zijn e-mail: jopie.mandemakers@financier.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leningaanbod tussen particulier in Nederland
    U bent op zoek naar een kredietverstrekker of een investeerder voor uw projecten: commerciële leningen, persoonlijke leningen, vastgoedleningen, autoleningen, studieleningen, schuldconsolidatie, financiële vastgoedlening, investeringslening, kredietlijn, tweede hypotheek, kredietaflossing. Bent u op zoek naar één of meerdere redenen die zijn afgewezen door een bank of financiële instelling?
    Neem zo snel mogelijk contact met ons op: E-mail: credito.agencia.rapido@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen