maandag 10 augustus 2015

1000 vragen-challenge week 8: was je een gelukkig kind?



Elke week beantwoorden Stephanie, Eefje en ikzelf een vraag uit het 1000 vragen aan jezelf - boekje van Flow. Welke vraag? Dat bepalen onze volgers! Geef een nummer tussen 1 en 1000 en volg (één van) ons. Wordt je vraag gekozen dan krijg je een cadeautje van elke deelnemende blogster die je volgt. Deze week werd de vraag van Evi gekozen, maar misschien is het volgende week die van jou! 


Vraag 26 die Evi voor ons koos deed mij even schrikken. Wat moest ik daarop antwoorden? Gelukkig hebben we altijd een paar dagen de tijd om de vraag te laten rusten en alles even te laten bezinken. Maar het gaf me ook de tijd om er regelmatig over na te denken. Vervolgens kwam de vraag in me op wat het precies betekent, een gelukkig kind zijn. Voor mij wilt het niet zeggen dat dit betekent dat je een gelukkige en zorgeloze kindertijd hebt gehad. Dat gaat - voor mij dan toch - meer over de omstandigheden, de context. Ik wil hier even kijken naar mezelf als kind, hoe ik mezelf herinner (25-30 jaar later).

Waar ik als kind gelukkig van werd, was tussen de mensen zijn, jong en oud. Er was (is) natuurlijk de vriendschap met Wendy (de brunette op de foto). Ik genoot ervan te spelen met vriendinnetjes of met de neefjes en nichtjes. Ook heb ik goede herinneringen aan het opgroeien in een tijd waarin op straat spelen tot het donker werd nog kon. Grootse avonturen werden er beleefd. Op vakantie had ik meestal vanaf de eerste dag vriendinnetjes om mee te spelen en ook tussen de volwassenen vond ik het heerlijk om te luisteren of mee te praten.  Op zo'n momenten kon ik echt gelukkig zijn.

Was ik dan "een gelukkig kind"? Ja, toch wel, ondanks vanalles...  want waar ik gelukkig van werd zijn eigenlijk de sociale contacten in het dagdagelijkse leven waarin een kind terechtkomt en waarin ik mijn weg vrij gemakkelijk vond. Het maakt me dan ook blij om te zien dat Mr. Gielemans dat sociale kantje ook in zich heeft. En nu maar hopen dat hij later kan zeggen dat hij een gelukkig kind was.


Vragen 1, 45, 912, 291, 399, 458 en 159 zijn al gepasseerd, maar nog genoeg andere opties om uit te kiezen. Reageer wel vóór vrijdag 17u want om 18u wordt beslist welke vraag de dinsdag erna beantwoord wordt.

Lees zeker ook de antwoorden van Stephanie en Eefje op hun blog!


Volg Stephanie op BloglovinFacebook en/of Instagram,
Volg Eefje op BloglovinFacebook en/of Instagram,
Volg mij op Bloglovin en/of Facebook.

8 opmerkingen:

  1. " op straat spelen tot het donker werd..." ooooh, zo herkenbaar, dat was toch echt zalig !
    Ik heb nummer 2 opgegeven bij Eefje..., want jij hebt daar al goed over nagedacht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, joepie, dan duim ik dat deze het wordt!

      Groetjes,
      Tamara

      Verwijderen
  2. Heel herkenbare situaties :-)
    Waar vind ik die 1000 vragen? Of kies ik gewoon een nummertje? Dan mag het vraag 827 zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zaten bij de vorige Flow in een leuk boekje ;)

      Nr 827 staat genoteerd!

      Groetjes,
      Tamara

      Verwijderen
  3. Het is wel een leuke vraag geweest, al was het maar om de kinderfoto's te zien :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he! En hier als leuke extra tijdens het fotozoeken zei mijn zoontje van 4 ineens "Hey mama, wanneer had ik lange haren?", hij dacht dat hij zichzelf zag :) Zo speciaal!

      Verwijderen