zondag 2 augustus 2015

Gratis patroon getest en aangepast: Natty top goes little black dress!

Ik heb nog niet zoveel kunnen naaien de laatste weken. Op vakantie, drukte thuis, verjaardagsfeestjes, .... en nee, jammer genoeg kan ik niet zeggen dat ik er het afgelopen weekend wel aan toegekomen ben. Nog een 4de en laatste keer feestje voor Mr Gielemans' 4de verjaardag en een heerlijke namiddag/avond met onze vrienden waar gedroomd werd om volgende zomer weer samen op vakantie te gaan.

Maar goed dus, het ging over naaien! Want ik wil niet alleen dringend weer naaien, maar ik wil ook graag weer een naaipost delen. Dus toen ik vanmiddag een jurkje ging kiezen om aan te doen en koos voor mijn selfmade little black dress, wist ik dat deze jurk zeker nog een blogpost waard is.

Een tijdje geleden kocht ik bij Moda-Stoffen in Heusden-Zolder (Limburg dus!) enkele stofjes waarbij een zwart stofje met een subtiel bloemenreliĆ«f. De Natty top van Addiek kwam regelmatig voorbij op de Gratis Naaipatronen FB-pagina en dat leek me wel een mooi simpel patroontje voor zo'n stofje.  

Toen ik de patroondelen op mijn stofje aan't leggen was zag ik het overgebleven stof en vond ik het wel zonde dat ik met dat stuk niet zoveel meer zou kunnen doen.... Maar ik kreeg ik een geweldige ingeving en besliste om er een jurk van te maken. De Natty Top tekende ik eerst gewoon over. Onderaan zette ik er 50cm aan (voor mijn 1m57 wel voldoende) die ik aan beide zijden 5cm naar binnen liet gaan. Ik had weinig tijd nodig om de jurk te naaien want het zijn maar enkele panden die gewoon aan elkaar gezet moeten worden. De zomen heb ik afgewerkt met een tweelingnaald. 



Het leuke is dat het een heel licht en beweeglijk stofje is, maar het valt wel mooi. De jurk volgt mijn vormen maar zit niet zo strak dat elk bobbeltje zichtbaar wordt. Ik ben een fan van zwart maar door het reliƫf is het niet saai en natuurlijk is het bij zo'n jurk leuk om te combineren met de juiste schoenen en accessoires. Ik ben fan, en jullie?

6 opmerkingen:

  1. Dat heb je weeral eens mooi gemaakt! Het staat je goed! Ik ben ook fan;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) En zoooo simpel, af en toe is het wel eens leuk om iets snel tussendoor te maken en als het dan nog mooi is, word je er helemaal blij van :)

      Verwijderen
  2. Ik ben ook fan!! Die combinatie met de schoenen is super tof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Af en toe is snel klaar en gemakkelijk toch leuk, zeker als het resultaat zo meevalt. Ik ben er in elk geval heel blij mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Dankjewel :) Is ook zo eentje dat voor elke gelegenheid kan!

      Verwijderen