dinsdag 15 september 2015

1000 vragen-challenge: Waar let je op als je iemand voor het eerst ontmoet


Toen ik hoorde welke vraag Eefje en ik deze week - de laatste week van deze challenge - moesten beantwoorden, nam ik me voor dat ik die paar dagen die ik had goed zou opletten en mezelf zou observeren bij eventuele nieuwe ontmoetingen. Maar dat ben ik dan toch vergeten...

Waar ik zeker wel oplet, is het oogcontact. Ik vind het heel erg moeilijk als mensen me niet in de ogen (kunnen) kijken. Niet dat je minutenlang in mijn ogen moet staren natuurlijk, daar word ik waarschijnlijk ook heel ongemakkelijk van. Maar als er geen oogcontact is, maakt dat me zeker onrustig. Al weet ik niet waarom er geen oogcontact is, in mijn hoofd worden daar wel redenen voor gezocht. Vertrouwen, oprechtheid, interesse... daar lijkt voor mijn gevoel oogcontact bij te horen. Is er geen oogcontact, dan ben ik nog meer op mijn hoede dan anders. Waar let jij op?

Dit was de laatste vraag uit de 1000 vragen-challenge van Flow. Bedankt om mee te lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten