woensdag 30 september 2015

Terugblik op September en dan weer vooruit!

Op het einde van Augustus keek ik met volle moed en veel plannen uit naar September. Met meer tijd en meer structuur in het vooruitzicht zag ik een heleboel mogelijkheden. Teleurgesteld ben ik eigenlijk wel, in mezelf, in hoe ik September uiteindelijk ingevuld heb. Al was zeker niet alles slecht.

Plusjes


Vrijwilligerswerk - Ik ben gestart als "leesmoeke" in de plaatselijke lagere school, maar het is natuurlijk na twee keer (die weliswaar goed meevielen) moeilijk te zeggen hoe me dat bevalt. Maar ik heb de stap gezet, Ik merk wel dat ik mijn geduld-knopje moet aanzetten. Dat lezen is een goede wekelijkse oefening, niet alleen voor die kinderen, ook voor mijn geduld ;) Is het toeval dat geduld ook voor Mr. Gielemans een werkpuntje is?

Bloggen - Ik slaag er vrij goed in mijn blog regelmatig te updaten en heb me beziggehouden met het aanmaken van pagina's zodat blogberichten per thema terug te vinden zijn. De 1000-vragen challenge heb ik afgerond en ik ben begonnen met #boostyourpositivity. Ik heb zelfs een Instagram-account aangemaakt maar ik ben er nog niet uit hoe ik Instagram precies wil gebruiken. Wat vooral telt, ik heb plezier in het bloggen!

Speeltijd - Ook al was September een nogal natte maand, we hebben toch heel wat leuke buitendingen gedaan. We gingen uitwaaien aan zee, wandelen in het bos en in plassen springen in de regen. We zijn ook naar het Schots Weekend in Alden-Biezen en Bruegel in Beringen geweest en daar was zelfs iedere keer de zon van de partij.

Leef aanstekelijk - Vorige week ging ik naar het Leef Aanstekelijk - event van PRH in Hasselt en kocht voor mezelf een Groeiboek. Vlak voor ik moest vertrekken overwoog ik serieus om het af te zeggen. Ik keek er tegenaan om ergens naartoe te gaan waar ik niemand kende, maar gelukkig ben ik toch geweest. Een blogbericht hierover staat nog op de planning, maar ik kan wel al vertellen dat het een positieve en aanstekelijke ervaring was. Het komt er nu op aan dit zelf verder te zetten, onder andere met behulp van het Groeiboek.

Plusmin


Naaien - Ik naaide veel minder dan gepland/gehoopt. Ik maakte wel een toffe top voor mijn schoonzus, maar ik ben toch vooral blij met de kleertjes die ik voor Mr. Gielemans maakte. Mijn favoriet is absoluut het hemdje dat ik maakte voor de Tour der Bloggers. Het naaien voor mezelf schoof steeds maar op... tot vorige week, en dan vlotte het naaien langs geen kanten meer... aan de kant leggen, opnieuw proberen, iets anders starten. De goesting is nu ook even weg, dat heb je als het niet meezit, terwijl ik in mijn hoofd wel nog een hele waslijst aan projecten heb die ik zou moeten maken. Even duimen dat er snel een ommekeer komt, want naaien was de laatste tijd net hetgeen dat me energie en wat zelfvertrouwen gaf, maar daar is momenteel niet zoveel van te merken.



Minnetjes


Lichaamsbeweging - Het ontbreekt me momenteel aan elke zin om te gaan zwemmen, of sporten in het algemeen. Behalve 4x de afstand huis-school-huis wandelen en de uitstapjes met Giel bewoog er bitter weinig in September.

Werken aan mezelf - Het plan was om vanaf September ook weer ijverig te werken aan mezelf, zowel in therapie als thuis. Werken aan mezelf werd echter weglopen van mezelf... en daar ben ik niet trots op. Integendeel, ik ben kwaad op en teleurgesteld in mezelf. Omdat ik steeds weer koos voor vluchtgedrag, en zo ging September voorbij. Ik besef zelf wel dat kwaad en teleurgesteld zijn me niet verder zullen helpen. Dat ik gewoon weer opnieuw moet proberen. Every moment is a new chance. Right? Maar eerlijk gezegd blijf ik wel met een slecht gevoel zitten. Ik bekijk nu samen met de psycholoog wat ik nodig heb zodat ik niet zo snel de nood voel om gevoelens weg te duwen en te kiezen voor vluchtgedrag. En wat ik wel kan doen als het me toch teveel wordt, wat me kan ontladen, ontspannen en afleiden. En ook belangrijk volgens haar, hoe ik kan leren milder te zijn voor mezelf ;)



Maar goed, September wuif ik uit en ik sta open voor wat Oktober te bieden heeft:

Een mooi vooruitzicht op bloggebied: nog maar 3 nachtjes slapen en ik mag 2 dagen naar de Femma Blogschool waar ik hopelijk een heleboel inspiratie opdoe om mijn blog verder te ontwikkelen en leuke mensen mag ontmoeten. En! Ik mag een gastblog schrijven voor Madame Stof! Hoe en wat, nog geen idee, ze heeft het me nog maar net gevraagd. Ik houd jullie op de hoogte!

Oktober is dé herfstmaand en ik hoop dus veel het bos in te trekken en met Giel op zoek te gaan naar herfstblaadjes en andere schatten, liefst met een herfstzonnetje dat door de bomen schijnt. Op 31 oktober doen we sowieso mee aan de kindvriendelijke Halloweentocht van de plaatselijke Gezinsbond.

Er zal genaaid worden, zeker voor Giel en Matthéo, maar hopelijk toch ook voor mezelf. Broeken, sweaters, hemdjes (ja, nog meer hemdjes), pyama's, rokjes, jurkjes, ... er staat genoeg op mijn lijst. Misschien neem ik ook nog eens de breinaalden of loom bij de hand om de winteraccessoires aan te vullen. Want er liggen nog een heleboel bolletjes breiwol te wachten.

In mijn agenda zal ook zeker nog tijd over zijn om een paar boeken te lezen en met lieve mensen af te spreken. Ik moet het gewoon doen! En aan de slag gaan met het zotte idee van mijn beste vriendin. En hopelijk, maar laten we ervan uitgaan, herpak ik me ook weer, en vecht ik weer met moed en durf tegen de draakjes in mijn hoofd.



Hoe kijken jullie terug op September en wat zijn jullie plannen voor Oktober?

2 opmerkingen:

  1. Ik hoorde van Madame Stof dat je vant weekend bij mij gaat workshoppen ^^
    Spannend! Ik kijk al uit naar het weekend en om je IRL te ontmoeten.
    Tot zaterdag x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Ik kijk er echt naar uit! Naar het juweeltjes maken, jou te ontmoeten en eigenlijk het hele weekend ;)

      Ik denk dat Madame Stof stiekem een beetje spijt heeft dat ze er niet bij is ;)

      Tot zaterdag!!

      Verwijderen