vrijdag 15 april 2016

Pippa pants voor jongens!

Nieuwe patroontjes, het lijkt wel een thema de laatste weken... Ik maakte al twee keer het nieuwe patroon van Sofilantjes, de Semper Sweater, ik lanceerde deze week zelf nog eens een gratis patroontje, de Oona bolero en ik mocht de afgelopen weken een nieuw kinderpatroon van LittleKiwisCloset testen (waarover ik pas binnenkort meer mag vertellen en tonen).

Toen Emma&Mona deze week een nieuw patroon lanceerde was mijn eerste reactie "Leuk voor de leden van Gratis Naaipatronen!", maar toen ik eens wat beter keek dacht ik dat het misschien ook wel voor jongens zou kunnen, die Pippa Pants. Ik vroeg het nog even aan Griet, zij bevestigde en ik ging aan de slag met een goedkoop sweaterstofje. 1 patroondeel, 2 stofdelen...  In geen tijd was ik klaar en had Giel zijn eerste short voor de zomer.

Giel had het te druk voor foto's, maar gauw een foto nemen van de voor- en achterzijde ging nog net. Snel te maken, heerlijk comfortabel en toch erg leuk met die omslag vanonder. Ideaal om een reeksje te maken voor zomerse speeldagen!



Patroon: Pippa Pants van Emma&Mona
Stof: sweaterstof gekocht bij Infinity Stoffen in Heusden-Zolder

18 opmerkingen:

  1. Daar dacht ik ook aan, eindelijk iets voor jongens ook! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci! Nu weet ik het zeker dat ik het voor Jules ook ga maken. Zou het ook in dunne tricot gaan? Was aan het denken aan pyjama's e.d.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil het ook gebruiken voor pyamabroekjes met dunne tricot. Voor gewone shortjes zou ik wel kiezen voor stevige tricot of lichte sweaterstof. Of katoen, dat zou ook gaan :)

      Verwijderen
  3. Wat ben je snel zeg! Gaat dus inderdaad perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof gedaan, ik maakte een jongensversie in katoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk, weer iets voor op de to-sew-lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die ga ik ook proberen. Ik zag het ook al in katoen verschijnen. Mogelijkheden te over dus.

    BeantwoordenVerwijderen