donderdag 30 juni 2016

Aankondiging van een nieuw patroon en...

Laela Jeyne Patterns lanceert vandaag de Dani Woven Joggers, een nieuw damespatroon voor een losse broek/capri/short met zwangerschapsoptie en ik mocht testen! Toen ik de technische tekening zag, gaf ik me op om de lange versie te testen, want zo'n comfortabele zelfgemaakte broek ontbrak nog in mijn kleerkast. Ik had geluk en mocht aan de slag! Net voor ik begon te testen, deed ik een andere positieve test. Jawel, in januari krijgt Giel een broertje of zusje. Ontwerpster Marisa had nog kandidaten nodig voor de zwangerschapsoptie, en hoewel mijn buikje die optie nog niet nodig heeft, kon ik het patroon wel voor de zwangerschapsversie testen.


Deze comfortabele broek heeft standaard een tailleband met elastiek, met de optie om er een koordje aan toe te voegen. Bij de zwangerschapsversie werk je met een brede tailleband in tricot (en dus zonder elastiek) en het voorpand krijgt een verlaagde kniplijn zodat de tailleband mooi onder de buik start.  De lange broek en de capri worden afgewerkt met een brede elastiek in de boord, de short wordt afgewerkt met biaslint.  Ten slotte kan je de broek al dan niet met zakken maken. De broek is te maken in vele maten, van XXS tot 3XL.



Het patroon is gemaakt voor lichte geweven stoffen die mooi vallen en zo eentje lag al best lang in mijn stoffenkast te wachten. Gekocht op het Stoffencircus toen ik nog maar pas naaide en nog geen idee had waar ik mee bezig was ;) Gelukkig kocht ik toen ook nog ruim ("Uhm... doe maar 2 meter...") en had ik genoeg voor de lange broek. 



De broek is snel en gemakkelijk te maken en zit heerlijk comfortabel! Na het maken met de foto's deed ik ze dan ook niet meer uit. De baby neemt dan wel nog geen ruimte is, mijn buik is nu vaak enorm opgezet en dan is zo'n broek echt zalig. De testversie vond ik dan ook best geslaagd, alleen mocht de broek van mij net wat minder baggy en de zakken wat dieper... die opmerking werd vaker gemaakt en Marisa deed de nodige aanpassingen zodat de uiteindelijke versie minder breed is en diepere zakken heeft. 



Ik vind dit patroon dus geweldig, en meerdere versies zullen volgen! Een capri is minder mijn ding, maar een comfortabele short kan ik op vakantie wel gebruiken. Zelf zin in zo'n fijne broek? Dan zou ik snel het patroontje bestellen want je krijgt tot 5 juli het patroon aan de lanceerprijs van $7! In de rest van de shop (met meisjes- en damespatronen) krijg je tijdens deze lanceerperiode 30% korting, dus neem zeker een kijkje!

31 opmerkingen:

  1. Tamara, eerst en vooral proficiat met het heugelijke nieuws. Giel zal wel blij zijn dat er een speelkameraadje op komst is.
    Leuke broek. Zoiets zoek ik eigenlijk nog. Dit ziet er de perfecte broek uit om het huishouden te doen. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) Ja, Giel zit al vol ongeduld te wachten!

      Het is echt een heerlijke broek, ik kan 'm echt aanraden!

      Verwijderen
  2. Toffe broek en ideaal moment om te testen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da buiksken ♥ En, een vréé schone broek! Echt leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is vooral lucht in dat buikske, één van de mindere kantjes van de eerste maanden ;)

      De broek is echt een aanrader!

      Verwijderen
  4. Heel tof Tamara ! Je gaat daar veel geniet van hebben, zeker als de zomer zo blijft twijfelen. Heel mooi passend met de sandalen. Felecitaties met de zwangerschap mocht je al in ontvangst nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)

      Dankjewel! En als de zomer toch nog doorkomt dan is dat voor de zachte nazomer die we vast wel zullen krijgen :D

      Verwijderen
  5. Oh, proficient met het leuke nieuws! Wat zal Giel blij zijn (en jullie natuurlijk ook). En die broek ziet er echt top uit, ik vind ze wel okee, zo baggy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Jaja, hij is dolgelukkig :)

      Die broek is echt wel heerlijk vind ik :)

      Verwijderen
  6. Een hele dikke proficiat en ik vind de broek ook supergeslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)

      Ik ben echt blij met die broek, die gaat hier veel gedragen worden ;)

      Verwijderen
  7. O ben gek op zulke broeken en deze ziet er ook super uit! Enne...proficiat met het super nieuws! Een voorspoedige zwangerschap gewenst :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijn nieuws. Proficiat! Dan kan je in het klein beginnen naaien ;)

    Ziet er een supergemakkelijke broek uit, zwanger of niet. Broeken naar mijn hart trouwens, mijn halve jeugd in baggy harempantsachtige toestanden rondgehuppeld. Ik vind ze nog steeds zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Zo gauw als ik het geslacht weet, ga ik op stoffenjacht ;)

      Klopt, 't is gewoon een heel leuke broek! Ze zitten heerlijk en zien er leuk uit!

      Verwijderen
  9. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Lijkt me een heerlijke broek. Hoop dat je niet al te beroerd bent en genoeg energie hebt om te naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik voel goed dat ik zwanger ben (moe/misselijk/...) maar het is allemaal nog wel te doen ;)

      De broek is echt heerlijk!

      Verwijderen
  10. AAAAAAAAAaaaaaah wat een fantastisch nieuws xxxxxxxxx superrrrrr blij voor jou, Giel en de papa. oh geniet ervan en ik kijk al uit naar de naaisels. Want oh naaien voor een baby is super leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhhh, dankjewel!!! We zijn allemaal in de wolken :D

      Ik mocht dit voor jaar 2 kleine naaiseltjes maken en ja, dat was leuk, dus ik kijk er wel naar uit!

      Verwijderen
  11. Oooooh, wat fijn, een klein baby'tje op komst! Dikke proficiat! Die broek ziet er heerlijk comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)

      Dat is ze ook!! Ze zit zalig! Ik ga er nog een paar maken ;)

      Verwijderen
  12. Heel dikke proficiat met de zwangerschap! Hopelijk heb je niet te veel last van kwaaltjes en kan je volop genieten!
    Toffe broek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Met momenten voel ik me wel beroerd, maar hopelijk is dat binnenkort over en krijg ik extra energie ;)

      Dankjewel, ik vind het echt een tof patroontje :)

      Verwijderen
  13. Hej Tamara! Ik had dit al gelezen, maar om de een of andere reden had ik nog niet gereageerd toen... gelukkig had ik het wel onthouden, want zo'n nieuws kan natuurlijk niet voorbijgaan zonder op z'n minst een heeeeeeeel dikke proficiat!!! Bij deze dus nogal laat toch mijn felicitaties met jullie supertoffe nieuws!! En januarikindjes zijn leuk, ik heb er hier ook zo eentje ;-) Nu ja, ze zijn allemaal leuk eigenlijk he ;-) Ik hoop dat je je gauw weer vol energie voelt, al heb ik een heleboel postst gemist (drukdrukdruk hier, en géén naai-tijd helaas... :-( ) dus denk ik dat dat misschien wel snor zit? In elk geval veel succes, en van deze broek ben ik wel helemaal fan! ik ga nog eens piepen naar het patroon :-)

    BeantwoordenVerwijderen