zondag 18 september 2016

SwapperDapper: Gezellige Herfst Swap

Toen Marieke de Gezellige Herfstswap aankondigde, twijfelde ik even... de creatieve bezigheden stonden tijdens de vakantie op een erg laag pitje en de deadline was een paar dagen na de start van het schooljaar. Toch schreef ik me in, want ik had er al eentje overgeslagen en voelde het toch weer kriebelen. Toen ik de fiche van mijn swapmaatje in mijn mailbox kreeg, had ik meteen zin om erin te vliegen. Een tijdje geleden mocht ik van deze toffe madame een pakje ontvangen, deze keer mocht ik dus iets voor haar - en haar kinderen - maken. Herfst, het deed me denken aan koudere dagen, vroeg donker, en het gezellig maken in huis.



Ik ging meteen aan de slag met een paar bolletjes prachtige breiwol en mijn knitting loom. Het breien met naalden gaat hier nog niet al te vlot (niet dat ik veel oefen), maar met de loom kan ik vlotjes overweg. Heerlijk om eens een avondje tv te kijken en ondertussen vlot wat centimeters te breien. Het leuke aan deze prachtige wol is natuurlijk dat deze cirkelsjaal er best speciaal uitziet, terwijl je geen al te speciale steken moet gebruiken of kleuren moet wisselen ofzo.



Een projectje dat ook meteen op mijn lijstje kwam, was deze herfstslinger in vilt. Ik maakte al een vergelijkbare slinger 2 jaar geleden voor hier in huis, en ook dit jaar zal hij weer opgehangen worden. Ik maakte er trouwens nog al eens eentje voor een give away. Ik vond de silhouetten van de blaadjes op Pinterest, knipte ze dubbel in mooie kleuren vilt en ging aan de slag met borduurgaren.



Ten slotte wilde ik ook iets voor de kinderen maken, maar daar sloeg de twijfel toe... Eerst dacht ik aan Halloweenzakjes, maar Trick or Treat is hier toch niet echt een gewoonte... Een muts en sjaal misschien, maar ik vond niet meteen de geschikte stofjes binnen het budget voor 3 stoere kereltjes van verschillende leeftijden... Tot Giel zijn speelkaartenhouder uithaalde... dat leek me wel een goed idee! Want in de herfst samen gezellig een spelletje spelen is altijd leuk, maar niet als je je kaarten nog niet goed in je handen kan houden, toch? Dus ik ging aan de slag volgens mijn eigen tutorial en naaide 3 houders voor 3 stoere kerels!



Natuurlijk mocht ik ook een pakje opendoen, dat maakt het swappen natuurlijk zo leuk. En spannend! Het pakje stond al enkele weken thuis, zelfs voor de deadline van het versturen. Dit weekend werd het wachten dan beloond, een prachtig pakje vol leuke spulletjes: een serviethouder en kaarsjes, een leuke sleutelhanger, een supermooi kaartje en voor Giel een geweldig Lego-shirt met zijn naam in Lego letters!! Onze Lego-fan wilde het shirt meteen aan, en ging aan de slag met Lego. Lieve Christel, bedankt voor het geweldige pakje, je hebt ons heel erg blij gemaakt!



Ook zin om te swappen met zelfgemaakte spulletjes? Dan ben je zeker welkom in de SwapperDapper facebookgroep!

12 opmerkingen:

  1. Toffe swap gemaakt en gekregen. Dat t shirt van Giel is super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat shirt is echt te gek he! De laatste maanden is Giel echt helemaal verzot op Lego, en hij heeft zijn naam leren lezen en schrijven, dus dubbelen dik gescoord door Christel :)

      Verwijderen
    2. dank je wel voor het compliment @ ik maak het zelf nu :))

      Verwijderen
  2. Ik ben enthousiast dat je terug meedeed!! Super mooie pakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook blij dat ik weer meedeed en ben al benieuwd naar de volgende!

      Bedankt weer voor de supergoede organisatie!

      Verwijderen
  3. Ik ben fan van je vilten herfstslinger! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Leuk projectje om te doen en nog leuk om je interieur in de herfstsfeer te brengen :)

      Verwijderen
  4. Ferm gewerkt! Die sjaal is keisjiek geworden, ééntje om lekker in weg te duffelen! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag gedaan ben heel blij dat je het ook mooi vind,was de eerste keer dat ik meedeed ....

    BeantwoordenVerwijderen