zaterdag 12 november 2016

De kikkertjes, de kikkertjes, zijn aardig om te zien...

Een blogpost met weinig woorden en weinig foto's deze keer. Ook dit mooie stofje lag al een hele tijd te wachten om verwerkt te worden tot een hemdje voor Matthéo. En toen het dan bijna af was, duurde het nog weken voor ik de knopen en knoopsgaten maakte. Dat kwam vooral omdat ik niet kon beslissen om er felgroene of zwarte knopen op te zetten. Uiteindelijk ging ik voor zwart.


Ik gebruikte hier het Lars patroon uit Zelfgemaakte Kleertjes 3, een hemdje met een lossere snit, ideaal voor beweeglijke jongens. In plaats van een platte plooi maakte ik een stolpplooi en we gingen opnieuw voor korte mouwen voor Matthéo. Als extra accent gebruikte ik paspel in de mouwboorden, het borstzakje en tussen rug- en schouderpand.


Wie nu medelijden krijgt met Giel, dat is nergens voor nodig want voor hem ligt er  alweer een ander stofje geknipt klaar om een hemdje te worden ;)

Stof: Timeless Treasures - gekocht bij de Stoffenstraat in Kasterlee
Patroon: Lars - Zelfgemaakte Kleertjes 3 

17 opmerkingen:

  1. heel mooi geworden! vrolijk maar toch nog stijlvol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap en ook een kei mooi stofje en zoals je het met de paspel deed super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik vind het stofje ook echt wel iets hebben, en 't is echt iets waar Matthéo goed mee staat. :)

      Verwijderen
  3. Hemdjes - modus on :o) Leuk, kikkertjes in overvloed! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kost wat meer tijd, maar ik kan ook trots zijn als ik er eentje af heb :) Nu nog eentje voor Giel en dan zal het stilaan richting babystuff gaan ;)

      Verwijderen
  4. Heel mooi!!! De zwarte knoopjes zijn een hele goede keuze vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik denk ook dat ik de juiste keuze gemaakt heb, groene knoopjes waren waarschijnlijk overdadig geweest.

      Verwijderen
  5. Schoontje!! Ha ja die knoopjes, soms beslissingen van lange duur;) ik heb daar ook altijd moeite mee. Ik laat meestal iedereen in mijn gezin een stem uitbrengen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Dat paspel maakt het echt af zo!!

    BeantwoordenVerwijderen