zondag 27 november 2016

Een berezacht sweatervest en een broek met een hoekje af!

"Dat is toch véél te warm!" was de reactie van manlief toen ik dit zalige stofje liet zien. Giel is inderdaad geen koukleum en heeft zelfs in de winter meestal voldoende aan een longsleeve of hemd met een onderhemdje eronder. Maar ik zorg toch ook altijd voor een paar dikkere truien in de kleerkast en een sweatervestje komt zeker ook van pas.


Ik gebruikte het patroon "Block Stripes" uit Ottobre Design, eentje dat me meteen aansprak maar ik nog nooit maakte, terwijl het in de eerste editie van 2015 stond. Nu vind ik het eigenlijk wel jammer dat ik niet eerder een exemplaar maakte. De zakjes liet ik wel weg, uit gemak... minder knip- en naaiwerk waar ik nu al eens voor kies nu ik wat minder uurtjes kan naaien, maar ook minder "zakcontroles" wanneer ik de was moet doen, want zoonlief durft vanalles in zijn zakken te steken.


In plaats van boordstof gebruikte ik de binnenkant van de stof voor de mouw- en onderboord. Heerlijk zacht dus, net als de hele binnenkant. De kap werd met biaslint afgewerkt, die ik over de rand van de rits liet komen, omdat Giel helemaal niet houdt van die rits tegen zijn kin en met zo'n hoge boord leek me dit een goede oplossing. 



De broek die Giel draagt - de Victor uit Zelfgemaakte Kleertjes 3 - maakte ik al in het begin van het schooljaar, maar ze geraakte nog niet op de blog. Jeans fotograferen is echt moeilijk... zeker als je net de details wilt tonen. Ik ging deze keer voor een grotere maat al bleek dat in de breedte niet nodig... Ik liet de binnenkant van de stof piepen bij de steekzakken. Vooral bij het maken van de achterkant van de zak liet ik mij eens creatief gaan. Het resultaat vond ik nog beter dan verwacht. Zo wordt een heel gewone broek ineens een stuk specialer. Ik toonde de achterzak toen al op Instagram en de reacties bevestigden mijn gevoel dat ik hier iets leuk gemaakt had ;) 


Patroon sweatervest: Block Stripes - Ottobre Design Kids 1/2015
Stof sweatervest: gekocht bij Van Grinsven Modestoffen (markt Valkenswaard)
Patroon broek: Victor - Zelfgemaakte Kleertjes 3 (Catherine Deweerdt)
Stof broek: gekocht bij Infinity Stoffen (Heusden-Zolder)

24 opmerkingen:

  1. Knap gemaakt! En zeker dat detail met de achterzak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, maakt een gewone broek toch net iets anders he :)

      Verwijderen
  2. Heel mooi dat super zachte sweater vest! Detail aan de zakken van het jeansbroekje is er eentje om te onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Giel vindt 'm natuurlijk zalig om te dragen!

      Altijd leuk om anderen te inspireren :)

      Verwijderen
  3. Keileuk detail in de achterzak! Leuk uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wel leuk als een idee in je hoofd ook echt werkt :D

      Verwijderen
  4. ooooh wat een leuke achterzak! en zo'n zalig zachte trui

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik toch ga kijken voor nog andere stofjes als deze (er ligt er wel al eentje met konijntjes klaar voor de baby).

      Die achterzak was echt een ingeving die nog goed uitkwam :)

      Verwijderen
  5. Inderdaad heel warme stof (heb in de lichtblauwe variant Vic jassen gemaakt), zalig nu de temperaturen onder nul zakken...
    En die achterzak, super !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, de Vic jas lijkt me ook leuk om met die stofjes te maken!

      Dankjewel!

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Dankjewel! Zelf ook heel erg blij met hoe het uitgedraaid is :)

      Verwijderen
  7. Wat een heerlijke trui! Die stofjes met teddy aan de binnenkant... ik ben er jaloers op dat kindjes die nu kunnen dragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt he!! Als je dan denkt aan ons kriebeltruienverleden :D

      Verwijderen
  8. Ziet er zalig warm uit, ideaal met de koudere temperaturen!
    En die zakjes, super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij vindt 'm in elk geval heerlijk om te dragen :)

      Dankjewel!

      Verwijderen
  9. wat een lekker zachte warme vest, mooi hoor! En die broek met dat hoekje af vind ik ook heel tof gedaan! Hij zal wel blij zijn met zijn nieuwe kleertjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen