dinsdag 15 augustus 2017

Let's sti(c)k together: gepakt & gezakt en in een nieuwe outfit terug naar school!


Een tijdje geleden kocht ik vrij impulsief een paneeltje van Spiderman. Het was even schrikken toen het paneeltje toekwam en het een niet rekbaar stofje bleek (ik had niet goed gekeken). Mijn plan om er een pyjama mee te maken kon dus niet doorgaan. Qua stof en hoeveelheid was het wel perfect om er een gevoerde turnzak van te maken en meteen had ik ook een project dat goed bij het Let's Sti(c)k Together thema paste. Omdat veterringen toch wel vaak loskomen na een tijdje koos ik ervoor onderaan lussen te maken met kunstleer. Missie geslaagd, maar laten we eerlijk zijn dat dit een gemakkelijk en snelklaar projectje is en ik had nog genoeg tijd over om nog een extra item te maken dat bij het thema past.


Een toffe outfit voor de eerste schooldag is altijd leuk en daarbij leek mij een tweede Morris hemd ideaal. Het stofje kocht ik bij Lizzy l'oiseau en pas achteraf kwam ik erachter dat dit het LMV-stofje van de Rosie babyjurk is. Het stofje werd geknipt, de nodige stukken werden verstevigd en vol goesting vertrok ik voor een avondje naaien met Kelli en Inge. Gezelligheid troef daar - ik moet jullie niet vertellen hoe dat gaat - maar toch werd er ook ijverig gewerkt. Er vielen zelfs stiltes! Ongekend! Maar toch was ik er niet helemaal bij met mijn gedachten. Bij het omplooien zag ik dat ik het polopat aan de verkeerde kant genaaid had, en ja hoor, ik had de hoekjes al ingeknipt!


Voorzichtig werd alles losgetornd, geconcentreerd werd alles aan de juiste kant gespeld en heel precies naaide ik het polopat tot aan de knipjes. Het was even spannend en ik doe het liever niet meer, maar het lukte tot in de puntjes. Deze polopat is zelfs beter gelukt dan de vorige.


De rest van het hemdje werd de dag nadien genaaid en dat ging zonder problemen. Al werd ik er bij het tonen van een sneakpeek op gewezen dat ik mijn knoopjes er weer verkeerd op genaaid heb... oeps... ik blijf dat vergeten... Vastnaaien in de richting van het knoopsgat... Ik denk dat ik te lui ben om het weer los te maken en zal gewoon beloven dat ik het de volgende keer goed zal doen ;)


In elk geval ben ik weer zotcontent met dit hemdje, en Giel gelukkig ook. We namen alvast de fiets naar school voor enkele foto's, maar jammer genoeg kreeg ik de streepjes meestal niet mooi op foto. Ik vind het er weer keitof uitzien en ik denk dat we met zijn tweeën gaan stralen op 1 september wanneer hij mag starten in het eerste leerjaar.


Patroon hemd: Morris - La Maison Victor Juli/Augustus 2017
Stof hemd: gekocht bij Lizzy l'oiseau in Heppen
Stof turnzak: gekocht bij Lelastof



Benieuwd hoe de rest aan de slag ging met de thema's van de Let's Sti(c)k Together challenge? Hier kan je ze terugvinden:


51 opmerkingen:

  1. prachtig! ik denk dat ik mijn knopen (onbewust) ook verkeerd aannaai dan, ah ja zolang de drager niet klaagt ;-)
    heel mooie outfit trouwens en een ideale 'oplossing' voor het spiderman stofje, turnen wordt volgens mij zijn lievelingsbezigheid met zo'n mooie turnzak

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben dan toch niet alleen, zo rebels :p

      Achteraf ben ik eigenlijk wel blij dat het nu een "publiek" zichtbaar item geworden is in plaats van een pyama en zo'n turnzakje is echt in geen tijd genaaid.

      Verwijderen
  2. Oh, die turnzak! Ik ken iemand die daar jaloers op gaat zijn ;-) Spannend hè, die overstap naar het eerste leerjaar. Gelukkig kunnen die zonen van ons in stijl starten, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die superhelden zijn hot he :D

      Heel spannend, maar die van ons gaan in elk geval als de knapste kereltjes starten ;)

      Verwijderen
  3. Waaauw, die turnzak. A!!! Mooi hemdje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ben zelf ook erg blij met het resultaat :)

      Verwijderen
  4. Mooi zeg, dat hemdje! Mijn man zou dat ook nog graag dragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik wil er eigenlijk zelf ook eentje, maar dan in een tuniek of jurkversie ;)

      Verwijderen
  5. Knappe kerel! Zeker weten dat hij fier zal zijn op hemdje én stoere tas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel zeker! Nu vindt ie het nog moeilijker om te wachten tot het 1 september is ;)

      Verwijderen
  6. hoe toevallig, ik heb net het patroon uitgeknipt voor mijn zoon zijn eerste schooldag. Echt een tof hemdje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super! Ik ben heel benieuwd naar jouw resultaat! Ik moet er ook nog eentje maken voor een neefje die er ook eentje wilt.

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. Ik zou een hele reeks kunnen maken, zo tof vind ik dat patroon!

      Verwijderen
  8. Oh dat hemdje! Prachtig! En die turnzak wil Vic ook :-) De turnpantoffels zien er ook geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik denk dat veel kleine superhelden zo'n turnzakje zouden zien zitten ;)

      (Dat zijn echt superhandige en comfortabele turnpantoffels die je enkele maten kan gebruiken)

      Verwijderen
  9. Giel blijft toch een schattig kereltje hé! Met zijn stoere Spiderman turnzak, er zullen er vele jaloers zijn! Zalig! En wat een prachtig hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik ook, maar als mama is dat logisch zeker? :D

      Dankjewel! Hij is in elk geval zotcontent met hemdje en turnzak en kan niet wachten tot de eerste schooldag :)

      Verwijderen
  10. Als Marvel fan kan ik enkel maar jaloers zijn op die turnzak! 🙈En zijn hemdje, zo schattig! 🙈

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man vroeg ook al of ik nog stof overhad :D

      Dankjewel!

      Verwijderen
  11. Die Spiderman turnzak zou hier ook een groot succes zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtig hemdje en daar dan die stoere turnzak bij; helemaal klaar om weer naar school te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow jij ging voor meer als één naaisel! Zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met die turnzak zat ik safe voor de deadline, maar het hemdje is als naaister wel hetgene dat echt voldoening geeft ;)

      Verwijderen
  14. Een echt meneertje in zijn hemd. Duidelijk geen kleuter meer! Dat heeft toch wel iets, jongens in hemdjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik schrik er soms van hoe hard hij verandert en ja, met zo'n outfit valt dat nog meer op he! Ik zie dat ook graag, en met zo'n comfortabel hemdje doe je dat ook sneller aan ;)

      Verwijderen
  15. Wat een prachtig hemdje! Hier moet ik ook eens aan het werk voor de back to school outfits van mijn jongens :) Lara kan ondertussen al serieus kiezen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt nog eventjes he :) Voor Lara gaat het nog moeilijk worden om te kiezen!

      En dankjewel!

      Verwijderen
  16. Wat een toffe outfit! Leuke turnzak en een prachtig hemdje. Giel kan in stijl aan zijn 1e leerjaar beginnen. Dat van die knopen wist ik ook niet, ik heb ze onbewust wel dikwijls goed aan het kledingstuk gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Hij kijkt er alvast naar uit, al had hij daar die nieuwe spullen niet voor nodig :D

      Ik doe het meestal verkeerd, maar behalve de naai-expert heeft niemand er ooit iets van gezegd :D

      Verwijderen
  17. Zo mooi zeg! Echt een tof hemdje. Ik zei het al bij de vorige versie, maar ik wil zeker in de toekomst eentje maken voor mijn boys! En toffe turnzak ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zowel jij als je jongens gaan plezier hebben van zo'n hemdje! Fijn om te maken, comfortabel om te dragen en leuk om te zien :)

      Verwijderen
  18. Tof hemdje!
    De Spidermanrugzak zorgt voor een lading "coole mama"-punten en hij zal ongetwijfeld ook langer meegaan dan de winkelexemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat ie een tijdje meegaat, de stof lijkt me in elk geval wel van goede kwaliteit :)

      Dankjewel!

      Verwijderen
  19. Zowiezo een goede start voor het nieuwe schooljaar dankzij mama haar naaisels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige sporttas met de spiderman en de tas past perfect bij de morris overhemd. Een prachtig setje om de eerste schooldag mee te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was een toevalstreffer, maar wel leuk voor de foto's natuurlijk.

      Dankjewel!

      Verwijderen
  21. Ik ben fan van beide naaisels! Lekker stoer! En die knopen... Ik naai ze altijd anders op, maar geen idee wat je juist fout deed. Een beetje rebellie kan nooit geen kwaad, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!

      Als je knoopsgat dwars staat moet je de steekjes ook dwars op de knopen zetten... Dus bij de verticale knoopjes had ik steekjes verticaal moeten doen en ik doe dat eigenlijk altijd horizontaal. Maar ik denk dat het zoiets is dat bijna niemand opmerkt ;)

      Verwijderen
  22. Wat een mooie naaisels, stoer maar toch ook lief zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat hemd is prachtig <3
    En wat is Giel plots groot geworden!

    BeantwoordenVerwijderen