vrijdag 1 december 2017

Nieuw patroontje: Petra Taylor Ladies

Het klikte al eerder met de patroontjes van Pickle Toes Patterns. Voor Cas maakte ik al 2 schattige shirts en voor Giel een stoere kaptrui die hier de kast nauwelijks ziet. De Taylor Tee was al een populair patroon voor zowel baby's, kinderen als mannen en dus was de vraag naar een vrouwenversie groot.


Tijdens het testen maakte ik er twee voor mezelf. Mijn lievelingsversie is deze, in een iets minder rekbaar stofje, grijs met piepkleine gouden studs. De hals- en mouwboorden afwerken met zwarte boordstof leek me wel leuk voor een extra accentje.


Mijn eerste versie maakte ik in een zachte donkerblauwe tricot. Ik nam nog eens mijn Bobbinhood kit uit de kast, sneed een simpel sjabloontje en mengde de verf (wat zilver toevoegen aan een kleurtje zorgt voor wat glittereffect). Het werd een simpele comfortabele hoodie, zo eentje waar ik graag 's avonds in rondhang ;)



Ik maakte twee simpele versies, maar er is veel meer mogelijk. Er is de mogelijkheid tot colorblocking op het voorpand, er zijn 5 mouwlengtes, keuze tussen shirt, tuniek of jurk, verschillende halsafwerkingen, armwarmers en boord met duimgaten, ... En dat voor de damesmaten 0 tot 30. Het patroon wordt dit weekend uitgebracht maar kan al in Pre-Order gekocht worden.

Patroon: Petra Taylor Ladies - Pickle Toes Patterns
Grijze stof: De Stoffenschuur
Blauwe stof: Infinity Stoffen

13 opmerkingen:

  1. Zoveel moois. Je weet zo goed wat bij je past.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2 totaal verschillende creaties, en dat met hetzelfde patroon, tof !! Allebei geslaagd, zwarte boordstof geeft het tshirt idd wat extra pit, en wat een toffe diamant op de hoodie ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd leuk als je een patroon veelzijdig kunt gebruiken ;)

      Dankjewel!

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Ik ga eens kijken voor het patroontje van die laatste. Lijkt me een heerlijke trui.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Oooo als ik toch eens geen buik(je) had...dan wist ik t wel...flink selfsewing, want je brengt iedere keer zo een toffe patronen op de fotos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! De eerste Taylor Tee voor kinderen testte ik mee, mijn zoontje staat zelfs op de cover! Ik vind ze wel erg breed vallen. Deze vrouwen versies zien er erg tof uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, zo leuk!! Giel en Cas staan ook allebei op de cover van een van hun patroontjes. Cas voor de Baby Taylor Tee en Giel voor de Dill Pickles Tee :D

      Ik vind ze niet storend breed vallen, maar dat ligt misschien ook aan de bouw van mijn jongens... of de fit die je liefst hebt?

      Verwijderen
  6. Heel mooie creaties! Je bent wel heel productief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zolang als tijd en goesting mooi samengaan profiteer ik ervan!

      Verwijderen