donderdag 30 juni 2016

Zomerse juffencadeautjes

Een enorm respect heb ik voor juffen, zeker die tot nu toe al op onze weg zijn gekomen. Een grote bende kleuters stil krijgen, hun aandacht trekken en houden, hen zoveel bijbrengen, en hen ook zichzelf laten zijn.... ik doe het niet na... Ik mocht een uurtje gezelschapsspelletjes gaan spelen in de klas, een geweldig leuke ervaring, maar ook het besef dat dit niet voor iedereen is weggelegd.  Dit jaar had Giel opnieuw een prachtjuf, en opnieuw ging hij elke dag vrolijk naar school. Op het einde van de rit wilde ik dan ook een mooi cadeautje maken om onze dankbaarheid te tonen. 


Toen ik voor de Happy Summer Swap een picknickdeken met draagtas maakte, bedacht ik me al even dat dit een leuk cadeau voor de juf kon zijn, maar anderzijds vind ik grote lappen stof naaien echt een gedoe en begon ik te denken aan andere dingen. Maar voor moederdag werden alle mama's uitgenodigd op een gezellige picknick, een geweldig leuke ervaring en dus leek een picknickdeken me een mooie herinnering aan deze leuke activiteit. De tas is een simpele versie van de Paulien tas uit Mijn Tas van Elisanna & Fynn. 


Het leek me ook fijn om Giel te betrekken bij het maken van het cadeautje en dus nam ik ook een ander ideetje uit die swap er weer bij. De afdekplaatjes voor een zomers drankje met ruimte voor een rietje zien er geweldig leuk uit vind ikzelf en Giel kon hier aardig bij helpen. Nu maar hopen op heerlijke zomerdagen waarop de juf kan ontspannen en genieten van een koel drankje!


Ten slotte maakte ik nog zonnebrilhoesjes, meervoud jawel. Eentje voor de klasjuf, maar daarnaast nog 5 anderen voor de 2 zorgjuffen, de turnjuf en de 2 turnmeesters die Giel graag wou bedanken. Iets kleins, maar toch ook een bedankje want ook deze juffen en meesters staan er elke dag, al hebben ze geen vaste klas. De meesters kregen trouwens een ander stofje, eentje met bolhoedjes, maar ik ben vergeten daar een foto van te trekken. Wel nam ik de tijd om een tutorial voor het zonnebrilhoesje te maken.

En nu genieten van de vakantie...

Patroon tas: Paulien - Mijn Tas
Stoffen: Infinity Stoffen - Heusden Zolder

14 opmerkingen:

  1. Wow! Jullie hebben er werk van gemaakt! Het is dan ook een superjuf ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai je hebt ze goed verwend :-) ik deed dat ook toen ze hier nog in de lagere school waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai je hebt ze goed verwend :-) ik deed dat ook toen ze hier nog in de lagere school waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk en heel tof dat Giel er aan kon meewerken. Dat wordt toch vaak vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het wel leuk als de kinderen ook iets toevoegen, al is het een tekening ofzo, altijd leuk toch?

      Verwijderen
  5. Wat een leuk cadeau! Bij een volgende strijkparel-periode maken wij zeker ook de drinkbeker-plaatjes eens. Een vrolijk zomers idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zelfgemaakte cadeautjes vind ik zelf altijd het leukste. De tijd en liefde die erin kruipen maken het extra bijzonder. Ze zullen er vast heel blij mee geweest zijn!
    Geniet van de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen